Postul intermitent întărește sistemul imunitar și luptă împotriva bolilor

©sheri_silver/Unsplash

Postul intermitent poate avea anumite beneficii pentru sănătate, inclusiv efecte asupra sistemului imunitar.

Postul intermitent a devenit popular nu numai pentru controlul greutății, ci și datorită potențialelor sale beneficii pentru sănătatea generală, inclusiv efectele pozitive asupra sistemului imunitar.

Un studiu realizat la Universitatea de Știință și Tehnologie din China a examinat procesele neuronale care pot întări sistemul imunitar și preveni anumite boli.

Studiul a testat rolul neuronilor catecolaminergici (CA) din creier în timpul înfometării. Acești neuroni sunt indicatori-cheie în studierea legăturii dintre înfometare și modificările sistemului imunitar al mamiferelor. Studiul a arătat că, atunci când acești neuroni au fost activați, au condus celulele T în măduva osoasă.

De asemenea, acestea au suprimat activarea celulelor T și producția de citokine în modelele de șoareci autoimune. Acest lucru subliniază mecanismele neuronale care stau la baza beneficiilor postului intermitent.

Studiul Universității din Cambridge a constatat că înfometarea crește nivelul unei substanțe chimice din sânge, cunoscută sub numele de acid arahidonic, care este esențială prin faptul că suprimă inflamația, un efect secundar potențial dăunător al sistemului imunitar al organismului și o cauză majoră a multor boli cronice.

Capacitatea postului intermitent de a reduce inflamația este importantă pentru înțelegerea și prevenirea bolilor majore, cum ar fi obezitatea, diabetul de tip 2 și bolile de inimă.